Beställning av utstakning, lägeskontroll eller kartmaterial

LÄS MER

I denna e-tjänst kan du göra beställning av utstakning, lägeskontroll eller kartmaterial.

Så här förbereder du dig: 

På följande sida kan du läsa om vilka kartor du kan beställa och hur det går till: Kartor | Marks kommun
På följande sida kan du läsa om utstakning och lägeskontroll: Utstakning, lägeskontroll och fastighetsgränser | Marks kommun

Som uppgiftslämnare så använder du din personliga e-legitimation för att logga in i e-tjänsten och för att sedan följa ärendet via Ärendeportalen (Ärendeportalen - E-tjänster - Marks kommun). Om du företräder ett företag kommer du kunna uppge företagets information i e-tjänsten men all kommunikation och skickande av handlingar kommer ske via dig som uppgiftslämnare.        

Tänk på att:

  • Den e-post du anger i fälten för uppgiftslämnare är den e-post som kommer användas för att meddela att det finns en ny kommunicering eller handling att ta del av i Ärendeportalen

Saknar du möjlighet att använda e-tjänsten?

Om du saknar möjlighet att ansöka via e-tjänst är du välkommen mejla kontaktcenter på kontaktcenter@mark.se så ordnar vi en blankett åt dig. 

Här finner du telefonnummer och öppettider: Kontakta kontaktcenter | Marks kommun 

Fungerar inte sidan?

  • Om sidan inte reagerar – prova att starta e-tjänsten igen.
  • Om sidan fastnar på ”Laddar” – prova att ladda om sidan.
  • Använder du VPN? Det kan störa tjänsten. Stäng av VPN och försök igen.
  • Om du har påbörjat e-tjänsten tidigare och fortsätter senare kan det ibland skapa problem. Testa gärna att fylla i allt på en gång.
  • Får du inte fram din fastighet? Du behöver inte ange kommunnamn före fastigheten. Kommer det fortfarande inte fram? Prova att söka på adress. 

Om det fortfarande inte fungerar och du behöver skicka in handlingar så kan du skicka dessa via e-post till:  bmn@mark.se 

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation