Ärendeportalen

LÄS MER

Välkommen! 

Om du har fått länk hit så betyder det att du kan följa ditt ärende i Bygg- och miljöförvaltningens ärendeportal. Du loggar in med BankID och kan använda tjänsten på dator, mobil och surfplatta.

Du kommer alltid bli notifierad via epost när du tagit emot ett nytt meddelande eller en ny handling i portalen.

Detta kan du göra i portalen 

  • Ta del av meddelanden och handlingar från din handläggare: När du loggat in i portalen kommer du se en lista på dina meddelanden. Klicka på det meddelande du vill ta del av. Det nyaste meddelandet du fått ligger alltid överst i listan. Om din handläggare har bifogat en handling så kommer du åt den genom att skrolla ner i meddelandet och tryck på knappen ”Visa handlingar”.
  • Skicka meddelanden till din handläggare: När du loggat in går du in i "Mina ärenden", välj det ärende du vill skicka meddelande i, och klicka på "nytt meddelande". Sen är det bara att skriva ditt meddelande och trycka på skicka.
  • Skicka in kompletteringar: Om du tagit emot en begäran om komplettering med länk hit till portalen så betyder det att kompletteringsfunktionen är aktiverad och att du kan skicka in din komplettering via portalen. När du loggat in i portalen kommer du se meddelandet om komplettering i listan med meddelanden. Öppna meddelandet, skrolla ner och tryck på knappen ”Komplettera”. Där kan du ladda upp de berörda filerna och trycka på skicka. Om du behöver komplettera utan att din handläggare har begärt det så kan du höra av dig till din handläggare via portalen så får du ett kompletteringsmeddelande.
  • Ta del av diarieförda handlingar i ditt ärende: När du loggat in går du in i "Mina ärenden", välj det ärende du vill ta del av och tryck på visa handlingar.
  • Ta emot beslut: Har du ansökt via e-tjänst kommer du också få tillgång till dina beslutshandlingar via portalen.

Ska du göra en ny ansökan?

Det går inte att göra en ny ansökan via Ärendeportalen. Vill du göra en ny ansökan – använd någon av våra e-tjänster: E-tjänster - Marks kommun

Fungerar inte sidan?

  • Om sidan inte reagerar – prova att starta e-tjänsten igen.
  • Om sidan fastnar på ”Laddar” – prova att ladda om sidan.
  • Använder du VPN? Det kan störa tjänsten. Stäng av VPN och försök igen.

Om det fortfarande inte fungerar och du behöver skicka in handlingar så kan du skicka dessa via e-post till:  bmn@mark.se. Ange alltid ditt ärendenummer när du kontaktar oss. Då kan vi hjälpa dig snabbare.

Har du frågor?

Kontakta oss:
Kontakta plan- och byggenheten | Marks kommun
Kontakta miljöenheten | Marks kommun

Frågor om e-tjänsten

Bygg- och miljönämnden
bmn@mark.se

Personuppgiftsansvarig

Bygg- och miljönämnden
bmn@mark.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation eller BankID