Felanmälan avfall, VA, gata, lokaler
Vi vill gärna veta om du upptäcker något som är fel eller trasigt i Marks kommun. Det kan exempelvis vara trasig gatubelysning, nedskräpning eller ett hål i gatan. Det kan också vara fel som gäller kommunens vatten och avlopp, fastigheter eller anläggningar.
Vi tar emot felanmälan via vår e-tjänst eller telefon. Vi svarar på din anmälan under kontorstid måndag–fredag klockan 08.00–16.00. Inte på helger och kvällar.
Felanmälan genom e-tjänst
Inne i e-tjänsten klickar du på den bild som motsvarar det fel som du vill anmäla. Därefter beskriver du felet genom att fylla i ett digitalt formulär. När du valt ort kan du se redan registrerade felanmälningar.
Dina kontaktuppgifter används endast för att vi ska kunna ge dig en uppföljning på det anmälda ärendet.
Felanmälan genom telefonsamtal
Telefontider: Under kontorstid, måndag-fredag 08.00–16.00 går det bra att ringa och göra en felanmälan.
Telefon: 0320-21 75 50
Akut fel utanför kontorstid
Om ett akut fel uppstår utanför kontorstid kan du ringa SOS alarm som då tar emot felanmälan för Marks kommun. Du når dem på 031-703 17 83.
Felanmälan sophämtning och slam kontakta LBC:
LBC kundtjänst för slam
Telefontider: 7.00–16.00, helgfri måndag – fredag: 0320-141 05
Journummer för akut slamsugning: 033-10 70 50
Mejladress: miljo@lbc-boras
LBC kundtjänst för sopor
Felanmälan sopor
Telefontider: 07.00–12.00 samt 13.00–16.00 helgfri måndag till fredag.
Telefon: 033-17 74 79
Mejladress: hushall@lbc-boras.se