Felanmälan avfall, VA, gata, lokaler

LÄS MER

Vi vill gärna veta om du upptäcker något som är fel eller trasigt i Marks kommun. Det kan exempelvis vara trasig gatubelysning, nedskräpning eller ett hål i gatan. Det kan också vara fel som gäller kommunens vatten och avlopp, fastigheter eller anläggningar.

Vi tar emot felanmälan via vår  e-tjänst eller telefon. Vi svarar på din anmälan under kontorstid måndag-fredag klockan 08.00-16.00. Inte på helger och kvällar. 

Felanmälan genom e-tjänst

Inne i e-tjänsten klickar du på den bild som motsvarar det fel som du vill anmäla. Därefter beskriver du felet genom att fylla i ett digitalt formulär. När du valt ort kan du se redan registrerade felanmälningar.

Dina kontaktuppgifter används endast för att vi ska kunna ge dig en uppföljning på det anmälda ärendet.

Vad händer med ditt ärende?

I e-tjänsten för felanmälan kan du följa ditt ärende. Om du drar muspekaren över punkten (röd, blå eller grön) så kan du se vilket nummer ditt anmälda ärende har samt vad som gjorts med ärendet.

Felanmälan genom telefonsamtal

Under kontorstid, måndag-fredag 08.00-16.00 går det bra att ringa och göra en felanmälan.

Telefon: 0320 21 75 50

Akut fel utanför kontorstid

Om ett akut fel uppstår utanför kontorstid kan du ringa SOS alarm som då tar emot felanmälan för Marks kommun. Du når dem på 031 703 17 83.

Felanmälan sophämtning och slam kontakta LBC:

LBC kundtjänst för slam:

Telefontider: 7:00-16:00, helgfri måndag – fredag: 0320 141 05

Journummer för akut slamsugning: 033-10 70 50

kinna@lbc-boras.se

LBC kundtjänst för sopor:

Felanmälan sopor

Telefontider: 07:00-12:00 samt 13:00-16:00 helgfri måndag till fredag.

033 17 74 79

hushall@lbc-boras.se